Inceputul (3)

In primele doua parti ale acestui articol, am vorbit despre schimbarile survenite in alimentatia umana, odata cu trecerea la agricultura, dezvoltarea acesteia si a industriei alimentare.

Aceste schimbari ce au avut loc de-a lungul unei lungi perioade de timp, nu au avut efecte atat de profunde precum ceea ce s-a intamplat in ultimele decenii, cand alimentele noastre au devenit din ce in ce mai pline de chimicale. De la ingrasaminte chimice, fungicide, pesticide, aditivi, etc, etc, etc. Imi amintesc cum bunica, facea painea din faina, drojdie si maia. Azi sunt sortimente de paine, unde la rubrica ingrediente gasim substante ce sunt greu de pronuntat pentru un nespecialist. E doar un singur exemplu, lista e lunga, lunga, foarte lunga. Este aproape incredibil cum de mai rezistam.

In concluzie, daca te hranesti cu pestecardio_health 400 de specii salbatice, crescute intr-un mediu ferit de surse de poluare si neprelucrate termic, atunci nu ai nevoie sa iei suplimente alimentare. Eu nu am aceasta posibilitate, ma feresc cat pot de alimentele mai problematice si completez cu suplimente.

 

Advertisements
Categories: Uncategorized

Oul sau gaina?

23 February 2018 Leave a comment

fdb_1443002774_sfaturi_pentru_o_alimentatie_sanatoasaCam asa se pune problema si cand vine vorba de miscare, sport, pe de o parte si nutritie, pe de alta parte. Care din cele doua au o influenta mai mare asupra sanatatii? Sunt unii care spun ca miscarea este 80% si nutritia 20%, altii sustin exact invers. Ca sa impacam si capra si varza, eu zic sa ne preocupe in egala masura amandoua  Sa facem sport si sa avem o nutritie corecta. Sa nu ne pierdem prea mult in procente.646x404 (1)646x404         Voi ce  parere aveti?

Categories: Uncategorized

Inceputul (2)

21 February 2018 Leave a comment
  • Dupa restrangerea diversitatii, a urmat scaderea valorii nutritive a alimentelor. Speciile domesticite s-au indepartat tot mai mult de natura si implicit valoarea lor nutritiva a scazut tot mai mult. Majoritadia15tea speciilor ce azi constitue hrana noastra, nu pot supravietui singure in natura, fara interventia omului. Ma refer la speciile vegetale, nici nu se mai pune problema la animale.

In multe cazuri s-a ajuns la modificari ce nu se rezuma doar la aspectul cantitativ al nutrientilor, ci mai degraba calitativ, ceea ce produce un si mai mare impact. Daca luam un singur exemplu, carnea de porc, un aliment uzual in Romania, orice veterinar iti va explica diferenta dintre carnea de mistret  si cea de porc domestic La fel si diferenta dintre rasele primitive de porc si cele moderne, din punct de vedere al echilibrului grasimilor.

Prin urmare alimentatia nostra a devenit tot mai lipsita de continut, mancam dar nu ne hranim si tot mai straina, mai greu de recunoscut de catre organism.

 

Categories: Uncategorized

Inceputul. (1.)

2 February 2018 Leave a comment

Agricultura a contribuit decisiv la evolutia noastra ca specie. Ea a oferit  raspunsuri la o

19.agricultura-intensiva1e serie de nevoi ale omului. Mai multa hrana, disponibila permanent, care sa acopere nevoile unei populatii in crestere. Costuri de productie cat mai mici, pentru a face hrana accesibila, etc. Din pacate succesul nu a fost total, foametea nu a disparut complet nici in ziua de azi. Efectul secundar major al agriculturii, a fost desprinderea

supermarket_02457500

noastra de natura si in ceea ce priveste hrana. Daca din punct de vedere cantitativ stam bine, cu unele exceptii, din punct de vedere calitativ avem o problema, hrana noastra nu mai este ceea ce ar trebui sa fie. Ea nu mai raspunde decat in mica masura nevoilor organismului, mancam, dar nu ne hranim. O alimentatie cu adevarat naturala, am avut pana in momentul in care am incetat sa fim vanatori / culegatori si am trecut la agricultura. Astazi ar fi recomandat ca atunci cand ne referim la alimente, sa evitam expresii precum: “natural” sau “100% natural”.

Prima problema, primul efect secundar al agriculturii a fost restrangerea dramatica a diversitatii alimentare. In alimentatia omului vanator / culegator, pe parcursul unui an, existau in medie peste 400 de specii vegetale si animale. Cate mai avem astazi? Diversitatea alimentara este azi o iluzie, creata de “diversitatea” ce o gasim pe rafturile din supermarket. Daca insa suntem atenti, avem omultime de produse, avand la baza aceeasi specie. Ca si specii, oferta este foarte limitata.

Acesta a fost inceputul, desigur ca la inceput lucrurile au evoluat foarte incet si efectele au fost minore. A fost un drum lung pana la a se ajunge la situatia de azi.

Continuarea in articolul urmator.

 

Categories: Uncategorized

Pentru sanatatea dumneavoastra…

7 November 2017 Leave a comment

Auzim zilnic acest mesaj. Din pacate nu e clar ce inseamna exces. Sa le luam pe rand.

Sarea, clorura de sodiu. Organismul are nevoie in medie cam 2-3 g / zi si in mod obisnuit aceasta poate fi obtinuta din alimente. Ma refer la cereale, legume, carne, fructe, in stare naturala si nu la mancare gatita sau semipreparate. In realitate, o persoana obisnuita, consuma zilnic mult mai mult decat 2-3 g prin alimente preparate si semipreparate. Painea are sare adaugata, pastele fainoase la fel, mezelurile, branzeturile, muraturile, produsele de patiserie, etc. E un motiv bun sa renuntam la solnita.

Zahar. Rafinat, evident.

Orice cantitate de zahar rafinat, reprezinta exces. Zaharul rafinat nici nu are ce cauta in alimentatie. Exista fructe, exista miere de albine.

Grasimi.

Organismul are nevoie de grasimi. Chiar mai important decat cantitatea, o reprezinta calitatea. Aceasta este problema, consumam prea multe grasimi saturate. Sunt grasimile ce se gasesc in principal in alimente de origine animala, carne, lactate, in special unt. Acestea contin in general cantitati mari de omega 6 si este nevoie sa le echilibram cu alimente bogate in omega3 si 9. Acestea se gasesc in special in pestele oceanic si in multe uleiuri vegetale. hqdefaultPrintre exceptii se numara uleiul de floarea soarelui, acesta fiind o adevarata “bomba” de omega 6. Atentie mare la uleiurile vegetale hidrogenate, foarte nocive pentru sanatate. Margarina e exemplul cel mai bun. In general produsele de patiserie, sticksuri, chipsuri, etc gasim grasimi vegetale hidrogenate. Acum, daca ati reusit rezolvati calitatea grasimilor, prin echilibrul lor, ramane sa stabilim ce este exces din puncy de vedere cantitativ. Asta e mai simplu, aportul caloric al grasimilor nu trebuie sa depaseasca 20%.

 

 

 

“Noua Cardiologie”

“Dupa ce am realizat o operatie dificila la un pacient pe care il tratasem anterior, i-am spus unui alt doctor, ca stradaniile noastre se indreptau intr-o directie gresita. Prescriam medicamente si aplicam terapii diferite cu scopul de a rezolva direct problema. Pe termen scurt eforturile noastre reuseau. Faceam toate lucrurile ce am fost instruiti sa le facem, insa nu reuseam sa ne vindecam pacientii pe termen lung. Adesea, nu puteam salva viata oamenilor.”

Dr. Stephen T. Sinatra

Dupa patru sau cinci ani de practica, am inceput sa-mi dau seama ca intr-am intr-un pattern al frustrarii, tratand iarasi si iarasi aceiasi oameni, fara a reusi sa-i insanatosesc cu adevarat. Aceiasi pacienti reveneau mereu. Cabinetul meu era asemenea unei usi turnante, care se rotea permanent.

Dr. James C. Roberts

noua-cardiologie-opriti-afectiunile-cardiovasculare-cu-efecete-letale-inainte-de-a-fi-prea-tarziu_1_produs

Randurile de mai sus, sunt marturiile a doi cardiologi, autori ai cartii “Noua Cardiologie”.

Medici, pacientii sau persoane sanatoase clinic, cartea se adreseaza tuturor in egala masura.

https://books.google.ro/books?id=qY5yDAAAQBAJ&pg=PT6&lpg=PT6&dq=noua+cardiologie&source=bl&ots=ZWmgrXQwPC&sig=RaKRa39CRX_KIpVymiKBKhaF5FU&hl=ro&sa=X&ved=0ahUKEwiUzen5mNnTAhWIIMAKHcD8Dk44ChDoAQgyMAQ#v=onepage&q=noua%20cardiologie&f=false

 

Categories: Uncategorized

Sa ne bucuram de primavara

Dupa ce am avut doua ierni in una singura, primavara vine mai incet decat am vrea noi. Din pacate la prea multi, primavara a venit “la pachet” cu o “raceala”, viroza, sau o alta varianta de sezon. Pai e normal, vor spune unii, e primavara, organismul e slabit, a trecut printr-o iarna grea, asta e. Chiar sa fie asta normal?

Pana la un punct e normal. Adica e adevarat ca iarna organismul e mai solicitat fizic, ca dieta e orientata mai putin pe fructe si legume proaspete si cele ce se gasesc sunt in general crescute intensiv in sere sau solarii si nici gust nu prea au. Mananci o rosie si are un gust, ca daca esti legat la ochi, sigur nu stii ce e. Pana aici e normalul, mai incolo e … alegerea fiecaruia.

Cred ca fiecare a observat ca de la 1900 primavara, a mai trecut ceva vreme. Drept e ca atunci rosiile aveau gust, dar tot atat de drept e si faptul ca il aveau cam … doua luni pe an. Din pacate astazi si cele din vara sunt cam “fortate”. Numai ca astazi, fata de acum un secol, avem suplimente alimentare. Cu un supliment bun, poti suplini cu succes, lipsa de continut a alimentelor si in special poti suplini carentele nutritionale specifice in perioada de iarna primavara.

Pana la urma avem doua alternative si fiecare poate alege.

Putem alege normalul, vine “sezonul”, ne luam “portia”raceala 4619-314937-caine_racitde bronho-pneumo si ce-o mai fi, fuga la medic, fuga la farmacie bolim vreo saptamana, poate doua, apoi inca doua saptamani pana ne revenim complet. Asta in cazuri fericite. In cazurile mai triste, povestea e cu doua sau trei reprize pe sezon. Aici apare un cerc vicios, vine “sezonul” dai cu antibiotic, (ca e normal) distrugi bacteriile, (nu si virusii), distrugi si bacteriile bune, probioticele, adica flora intestinala. Flora intestinala influenteaza substantial imunitatea, (dupa unele studii recente, poate influenta chiar genomul uman), prin urmare unul dintre efectele majore ale faptului ca te-ai indopat cu antibiotice este acela ca ti-ai scazut substantial capacitatea sistemului imunitar. Daca imunitatea ta e scazuta, sansele sa “racesti” cresc si iar ajungi la antibiotice si asa ai ajuns sa te invarti ca intr-o hora, doar ca nu e asa distractiv. Si mai putin distractiv e atunci cand in hora asta intra si copii, atunci chiar ca nu mai e distractiv si parca doare mai tare.

Eu am ales anormalul, adica am fost si eu candva intr-o astfel de hora, dar am inceput sa ma invart invers. Am dat-o pe suplimente alimentarefacebook_secret_smileys_codes_97703100_73075100 acum, sa tot fie 18 ani, si am ajuns sa bronho-pneumonesc tot mai rar si mai usor si antibioticele au disparut din viata mea. Va dati seama, sa traiesti fara medicamente, pai asta nu e normal! R.I.P farmacia!

Nu iti spun eu ce sa iei, pot sa-ti spun, ceea ce cu siguranta stii deja, faptul ca nu toate suplimentele alimentare sunt ok. Documenteaza-te inainte sa te decizi, cauta dincolo de reclame sforaitoare, cauta experiente. La mine functioneaza cele de la “Forever”, nimeni nu stie cum va fi la tine, dar merita sa incerci. Merita sa te bucuri de primavara.

Categories: Uncategorized