Ai grija de pielea ta.

  • Tot mai multa lume este preocupata de ceea ce mananca, citesc cu atentie etichetele, incercand sa se protejeze de alimentele ce contin substante periculoase pentru organism. E foarte bine ca se intampla asa, acest comportament responsabil creeaza o presiune tot mai mare asupra producatorilor. Cat de atenti suntem insa, la produsele de uz extern? Pielea nu este un invelis ce ne izoleaza in mod absolut de mediu. Folosim o serie de produse de igiena si cosmetica. Ce se intampla cu o crema aplicata pe piele? “Intra in piele”, nu-i asa? Prin urmare e important ceea ce “intra”? Evident. Numeroase studii, arata ca anual “intra” in corpul nostru kilograme de toxine, doar prin produse cosmetice. Prin urmare studiul etichetei e la fel de important ca si in cazul alimentelor. La fel ca si in cazul alimentelor, etichetarea se face respectand ordinea descrescatoare a componentelor. Mai exact, ordinea in care sunt trecute pe eticheta ingredientele nu e intamplatoare, ci este in functie de concentratia acelui ingredient in produs. Primul pe lista reprezinta ingredientul cu cea mai mare pondere in produs si tot asa pana la ultimul ingredient care este prezent in cantitatea cea mai mica. Avem la dispozitie o linie de produse de igiena si cosmetica de o calitate aparte, produse  pe a caror eticheta avem in capul listei cel mai bun lucru pe care natura l-a creeat pentru corpul tau. Atestata documentar de peste 5.000 de ani, ca fiind folosita pentru ingrijirea corpului uman, folosita de Gandhi si Cleopatra, …Probabil ati ghicit deja, vorbim de  Aloe Veraaloe_plant_for_web. Nu, nu este vorba despre Aloe, una din sutele de specii ce exista si nici de Aloe Vera “chinuita” in ghiveciul de la fereastra. Vorbim despre “Aloe Vera” si nu generic despre Aloe si vorbim despre Aloe Vera de cea mai buna calitate, crescuta in conditii optime mediu, fara interventii specifice agriculturii intensive si certificata de catre IASC (international aloe science council), institutie neguvernamentala, infiintata cu scopul de a certifica tot ceea ce inseamna Aloe Vera, de la cultivareforever-living-products-2191-381407-1-product si pana la produsele finale. “Aloe Vera of America” companie afiliata a “Forever Living Products International”, este prima companie din industrie ce a obtinut si mentinut permanent, certificarea acestui institut. Intrati pe site-ul IASC si gasiti mai multe acolo.

 

 

Categories: Uncategorized

Sunt sanatoase grasimile?

Grasimile nu sunt sanatoase, sunt indispensabile pentru organism. Sunt tesuturi si organe vitale ce nu pot efectiv functiona fara grasimi. De la membranele celulare, pana la creier, organismul nostru are nevoie de grasimi. Atunci de ce suntem asa porniti impotriva lor?

Problema nu sunt grasimile, problema e ponderea lor in dieta, care nu ar trebui sa depaseasca 20% din aportul caloric. In concluzie, nu e sanatos sa excludem grasimile din dieta, dar ideea e sa nu exageram. Si aici “secretul” consta in echilibru.

Problema cea mai serioasa apare in ceea ce priveste calitatea lor.

Fara a intra in detalii, grasimile naturale, pot fi saturate, mononesaturate si polinesaturate. Mai exista si grasimile hidrogenate, mai exact uleiurile vegetale hidrogenate, ele fiind uleiuri vegetale supuse unui proces de hidrogenare. Aceasta procesare are considerente de ordin economic, ele rezistand mai bine in timp si permit dezvoltarea unor produse procesate ce nu pot fi realizate cu ulei in stare lichida. Aceste uleiuri la temperatura camerei prezentandu-se in stare solida. Margarina spre exemplu.

Grasimile saturate se gasesc de regula un produse de origine animala, dar se gasesc si in surse vegetale, uleiul de floarea soarelui fiind un bun exemplu.

Grasimi mononesaturate si polinesaturate.

Exceptand grasimile hidrogenate, acizii grasi trans, cum se mai numesc, celelalte grasimi sunt sanatoase si necesare organismului, atat timp cat se regasesc in proportii echilibrate in organism. images (2)

Un exemplu este raportul dintre omega 3 si 6, care in mod normal ar trebui sa se afle intr-un raport de 1-1 pana 1-4, ajunge in dieta moderna chiar si la 1- 20 sau mai mult in favoarea lui omega 6. Raportul optim intre cei doi acizi grasi, unul proinflamator (6) si unul antiinflamator (3) asigura un echilibru in organism. Dezechilibrul in favoarea lui omega 6 induce o stare inflamatorie cronica, ceea ce poate in timp conduce catre o serie de afectiuni dintre cele mai grave.

Omega 3 de cea mai buna calitate, se gaseste in peste oceanic, mai exact in fitoplancton si ajunge in peste de-a lungul lantului trofic. Se mai gaseste si in carnea de porc salbatic, sau de porc domestic din rasele primitive. Se gaseste si in surse vegetale, dar in forma cu lant scurt, mai greu de procesat de catre organism dupa o anumita varsta.

Multi se amagesc cu ideea ca daca au in dieta ulei vegetal, atunci e in regula. Nu e chiar asa, uleiul de floarea soarelui, spre exemplu, are un dezechilibru major in favoarea lui omega 6, 1-124. Greu de refacut echilibrul dupa ce consumam ulei de floarea soarelui. Mai are si un punct de fum foarte scazut, fiind foarte nerecomandat la prajit. De fapt prepararea alimentelor prin prajire, oricum nu este recomandata.

Greu sa avem un echilibru al grasimilor, doar din farfurie. O sursa la indemana sunt suplimentele, dar poate mai mult ca in alte cazuri, e nevoie de multa atentie la ce alegem. Grasimile sunt instabile, peroxideaza (rancezesc) devenind o adevarata otrava. De aceea e nevoie de calitate, de un producator capabil sa ofere un produs cu acizi grasi corect stabilizati, pentru ca organismul sa beneficieze din plin de prezenta acestora.

 

 

 

 

“Omul devine ceea ce gandeste” Budha (2)

Cand ajungem sa intelegem,sa acceptam si sa constientizam faptul ca ceea ce se intampla, viata noastra in general, este consecinta gandirii noastre, atunci experimentam doua stari, doua sentimente: ne putem simti speriati si coplesiti de rPrieteniesponsabilitate si apoi putem intrezari speranta si bucuria ca ne putem controla viata, controlandu-ne gandurile. Atunci de ce sa ne mai intristam, ingrijoram, de ce sa ne lasam coplesiti de frica? E usor sa ne controlam gandurile? Nu, nu e usor, dar merita tot efortul. Gandurile nasc sentimente si sentimentele sunt sursa, samanta realitatii. Sanatatea este o parte a realitatii noastre. Avem o dieta corespunzatoare, facem sport, dar suntem toata ziua suparati, irascibili, ingrijorati, ne gandim la boala, la lipsuri, probleme…pe scurt avem o stare interioara proasta, vom fi si sanatosi? Nu prea. Sanatatea este o stare de echilibru intre stomac, muschi, minte si sentimente. In “traducere”, echilibru intre alimentatie, miscare, ganduri si sentimente. Alimentati-va sanatos, faceti sport si fiti fericiti. Asa se construieste sanatatea. Multi oameni cauta bucuria si fericirea in exteriorul lor, cand in realitate ele sunt in noi. Diferenta dintre cele doua stari, o face un singur gand, unul singur. Un singur gand poate face diferenta. Nu credeti? Ce ar fi sa incercati?

 

Categories: Uncategorized

Armonie

Daca pentru a defini sanatatea, am avea la dispozitie doar un singur cuvant, “ARMONIE”, ar fi cuvantul potrivit. Medicina alopata si medicamentele isi au utilitatea lor in situatii de criza. Cu toate acestea, tot mai multi suntem constienti de consecinte, de faptul ca interventia alopata, este foarte departe de ideea de armonie. De aceea tot mai multi dintre noi cautam solutii alternative.

13263932_274600042890079_1964839822499534338_n Daca si tu cauti, esti interesat de noutati in domeniul medicinei alternative, ori ai ceva de oferit in acest domeniu si poti fi in Bucuresti in perioada 18 si 19 iunie 2016 esti invitat sa participi la un eveniment dedicat acestui domeniu, eveniment ce va avea loc la “Hotel Royal”****

Foloseste link-ul de mai jos pentru detalii

https://www.facebook.com/events/1762628713972924/

Categories: Uncategorized

“Omul devine ceea ce gandeste” Buddha

Citat-BuddhaConform Organizatiei Mondale a Sanatatii, “stilul de viata”are cea mai mare influenta asupra starii de sanatate. Acest concept presupune nutritie, miscare si stres. Daca despre primele am mai vorbit, azi ne oprim putin asupra stresului. Ca si definitie sa apelam la DEX

” STRES, stresuri, s. n. 1. (Med.) Termen general utilizat pentru orice factor din mediu (traumatism, emoții, frig, căldură etc.) capabil să provoace la om și la animale o stare de tensiune și o reacție de alarmă a organismului, determinând uneori îmbolnăviri grave; p. ext. efect nefavorabil produs asupra organismului ființelor de un factor de mediu.”

Daca nu sunteti multumiti de aceasta definitie, puteti cauta si altele, dar evident ca rezultatele nu vor fi mult diferite. Oricare ar fi forma acceptata de a defini stresul, in sens medical vorbind, vom observa un punct comun si anume ca stresul este rezultatul unor factori externi.

In titlul articolului l-am citat pe Buddha, daca nu sunteti de acord cu el, cautati alte surse, ori daca doriti puteti apela la stiinta. Vorbesc de stiinta anului 2016, nu de alta, dar de la Newton si pana azi, stiinta a mai facut ceva progrese.

Conform fizicii cuantice, “nimic nu poate exista fara un observator”.

Cele doua idei, conduc catre o concluzie si anume aceea ca ceea ce suntem in interior, starea noastra interioara (si stresul intra aici) nu depinde de factori externi, nu depinde de circumstante. In schimb factorii externi, evenimente, circumstante, etc. depind de gandurile si emotiile noastre. Spus mai clar, viata noastra si, este rezultatul gandurilor si emotiilor noastre. Stiu ca e greu de acceptat asta, stiu ca nu e deloc confortabil sa nu mai poti da vina pe nimeni si pe nimic, dar va rog sa va faceti din cand in cand o evaluare. Asa, la sfarsitul zilei, incercati sa va amintiti care au fost gandurile dominante. Ce fel de ganduri ati pastrat cel mai mult in minte pe parcursul intregii zile? Vati gandit mai tot timpul la sanatate, bunastare, abundenta, bucurie, iubire? Astfel de ganduri v-au coplesit? Sau poate ca nu,… poate ca…?  “Nimic nu poate exista fara un observator”, voi “observatorul”, ce fel de lucruri, evenimente, situatii, etc. ati observat?

Nu conteaza felul in care observi, modul in care te gandesti la ceva anume, multi alegem sa luptam cu anumite lucruri, luptam impotriva saraciei, a razboiului, a violentei, a discriminarii, …a bolilor, etc. Sunt de apreciat astfel de atitudini, cei ce fac asta sunt de admirat, doar ca rezultatul nu este cel dorit. Nu poti lupta impotriva a ceva, fara sa te gandesti, fara sa observi acel ceva. Rezultatul luptei este ca, cu cat lupti mai mult impotriva a ceva, cu atat il dezvolti mai mult. Pozitionarea corecta este sa te gandesti la opusul a ceea ce nu iti doresti. Cu alte cuvinte, daca nu doresti razboi, nu lupta impotriva razboiului, daca tot iti place sa lupti, lupta pentru pace. Lupta pentru sanatate, pentru bunastare, bogatie, iubire, etc.

Revenind la stres, el este generat de sentimete de nemultumire, frustrare, si in special, frica. Acest gen de sentimente ne afecteaza negativ, inclusiv sanatatea. Odata ce intelegem si invatam sa ne folosim gandirea in folosul si nu impotriva noastra, stresul se diminueaza treptat, pana cand va ramane doar o definitie in dictionar.

Continuarea, saptamana viitoare.

 

 

Categories: Uncategorized

Detoxifiere? Cum?

Tot mai multi intelegem necesitatea detoxiierii organismului si cautam solutii in acest sens. Asta e bine, dar cum facem o detoxifiere corecta? Nimic mai simplu, il intrebam pe d-nul …Google. Acum… nu mai e simplu, a devenit… complicat de tot. Sunt atatea “teorii” ca nu mai stim ce sa credem. Zilnic vedem stiri de senzatie cu solutii miraculoase care ne ajuta sa facem curatenie si in interior, sa ajutam organismul sa scape de ceea ce pe scurt denumim toxine. De la compusi chimici rezultati in urma proceselor oxidative, pana la tot felul de chestii introduse in organism prin ceea ce numim astazi hrana.. Da, organismul are nevoie sa fie curatat si in interior. Dar cum?

Fiind in joc e propria sanatate, ideea este sa luam lucrurile in serios, si inainte de a prelua o “dieta miraculoasa” descoperita de cineva, nu e clar de cine, ori ce competente are, sa apelam la specialisti. Sa stiti ca exista si specialisti, oameni a caror competente se bazeaza pe un fundament solid.

Si cand acesti specialisti, dau mana cu natura, rezultatele sunt pe masura. Asa s-a nascut “Clean 9”, un program nutritional ce inglobeaza in el, multa stiinta, multa cercetare si o planta deosebita, cu o “experienta” de 5000 de ani in ingrijirea corpului uman. Da, cam de 5000 de ani, Aloe Vera, este atestata ca planta folosita in ingrijirea sanatatii si frumusetii.

20160116_092233Ca un amanunt, gelul obtinut din frunza, (mai exact miezul frunzei) plantei Aloe Vera este cunoscut ca substanta cu cea mai mare penetrabilitate a tesuturilor. Adica indiferent ca vorbim despre aplicatii la nivelul tegumentelor, ori de consum intern, nimic altceva nu ajunge atat de profund, pana la nivel celular. Si mai clar, daca vrei o detoxifiere eventual la nivelul tubului digestiv, ai multe posibilitati, chiar si un simplu regim alimentar, sau postul, ca tot suntem in Postul Pastelui. Daca insa vrei ceva mult mai serios, mai profund, o detoxifiere mergand pana la nivel celular, atunci exista Aloe Vera si “Clean 9”. Acest program foarte elaborat, te ajuta sa te detoxifici si in acelasi timp sa asiguri organismului nutrientii vitali.

Categories: Uncategorized

Miscarea, unul din pilonii pe care se sprijina sanatatea.

Sanatatea se sprijina pe trei piloni esentiali: o nutritie adecvata, miscare si o stare mentala si emotionala pozitiva.

       Azi vorbim despre miscare. A face miscare nu presupune sa devenim performeri, nu concuram cu nimeni, decat eventual cu noi, cu atat mai mult daca suntem la inceput de drum, dupa o lunga perioada de sedentarism. A face miscare poate parea pentru unii dificil, incomod, costisitor, un fel de corvoada. Nu e tocmai asa, sunt foarte multe posibilitati de a ne mentine corpul intr-o conditie fizica buna.

       Nu este obligatoriu sa mergem la sala, ori sa avem un antrenor personal, chiar daca asta “da bine”.

Daca singurul lucru ce ne intereseaza DSC_0231este forma fizica, avem si alte optiuni.

      Putem porni de la o pasiune, o activitate ce ne face placere si ne pune si organismul in miscare in acelasi timp. Aici va dau un singur exemplu, un exemplu personal, cum te poti mentine in forma printr-un hobby.

      In ultimii ani mi-am redescoperit o pasiune mai veche, ciclismul. Ideea nu este de a face performanta, nu e altceva decat un fel de cicloturism, un mod de a strabate trasee montane si nu numai cu o bicicleta MTB. Si daca nu faci performanta, atunci te poti orienta catre o bicicleta si un echipament corespunzator posibilitatilor financiare.

      Ia-o incet, la inceput cu ture scurte, asa ca de incalzire si apoi, pe masura ce corpul tau se adapteaza la efort, poti sa cresti ritmul si distanta. Cum primavara a venit deja, e un moment tocmai bun sa iesim la o tura de pedalat in natura. Veti descoperi ca e chiar disctractiv si reconfortant.

Categories: experiente, Uncategorized Tags:
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.